Jungle Surfing - Reisverslag uit Daintree, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Jungle Surfing - Reisverslag uit Daintree, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Jungle Surfing

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

09 Oktober 2014 | Australië, Daintree

Vandaag gaan we slingeren in het Daintree rainforest in Cape Tribulation. We worden opgepikt in het ‘snake house’ waar allerlei pythons in hun eigen terrarium zitten. Vanaf daar rijden we naar het Daintree rainforest waar we in een harnas worden gehesen en een helm opkrijgen. Ze hebben hier ook helmen met clipjes voor de GoPro, dus dat is mooi makkelijk. We beginnen met een kleine klim om naar het eerste platform te gaan. Er is een soort groot hamsterrad waar kabels overheen gespannen zijn. Vanaf hier gaan de touwen en staalkabels de bomen in en per paar ‘loopt’ iedereen een ander stel naar het eerste hoge boomplatform in het rad. Vanaf daar is het slingeren geblazen! Wat vet cool, en spannend. We zitten hier nu gemiddeld op 15 meter hoogte, in de grootste bomen van het regenwoud, wat ontzettend gaaf. We vergeten bijna om ons heen te kijken en naar beneden kijken is toch nog wel een beetje onwennig. Vanaf het hoogste punt kun je met gemak de zee zien en ook het Great Barrier Reef is vanaf hier te zien. De gidsen vertellen het een en ander over het regenwoud en geven aan dat dit de enige 2 plekken ter wereld zijn, waar je vanuit het ene werelderfgoed naar het andere werelderfgoed kunt kijken.

Na een hoop hoog geslinger tussen de bomen worden we weer afgezet vlakbij onze accammodatie. We gaan lunchen en een wandeling maken langs een beekje waar volgens de Cape Trib Farmstay boerin vaak krokodillen zijn. De ene kant van de beek is een zandvlakte en de andere kant (de veilige kant, de kant waar wij lopen) zijn bomen en rotsen tussen het pad en de beek, dus een stuk veiliger want de krokodillen gaan daar eigenlijk nooit doorheen. Na een zenuwslopende 30 minuten wandelen komen we uit op het strand waar we gisteren de maansverduistering hebben gezien. We wandelen dus via een andere route weer terug. Daarna lekker uit eten, naar een plek waar we wifi hebben, en daar upload ik nu dit verhaal.
Morgen een mooie, relaxte en zeer belangrijke reis- en rustdag, ik ben dan namelijk jarig :)!

• 10 Oktober 2014 - 14:01

Netty:

Hoi, wereldreizegers,

ik kan er nu bij, maar moet nog het een en ander lezen, maar wil even iemand feliciteren die weer een jaartje ouder is......:)) bij deze, het is een schitterende reis, nog veel leuke dingen doen en zo..veel plezier samen.
    groetjes.

Tante Net!

• 10 Oktober 2014 - 16:40

Coby En Aalt:

Hoi Tim en Anita,
    Wat prachtig jullie verslagen en de foto, s. Wij kunnen zien dat jullie genieten.
    Gewoon geweldig.

• 11 Oktober 2014 - 07:22

Mirjam:

Hallo,
    Blij dat jullie toch hebben besloten jullie reis met ons te delen.
    Geweldig! Zou zo mee willen ;)
    PS Tim van harte gefeliciteerd

• 15 Oktober 2014 - 16:01

Sieni Vos:

Wat een geweldige reis leuk om te lezen.nog heel veel plezier sieni en erik vos

• 15 Oktober 2014 - 17:19

Wim En Marijke:

Wat een prachtige reis maken jullie toch heel leuk die verhalen zo te volgen.
    En Tim van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Anita geef hem een knuffel van ons.
    Dank voor jullie felicitatie voor de geboorte van Stella, ons eerste kleindochter,een prachtig meisje, maar dat zeggen alle opa's en oma's.
    Geniet van jullie mooie reis........veel plezier. groetjes Wim en Marijke