Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

29 September 2014 | Australië, Darwin

Tijdverschil met Nederland is hier 7,5 uur. In het vliegtuig alvast de horloges verstellen, want anders raak je de kluts helemaal kwijt. Na 2 uur vliegen, wederom een warme maaltijd. Dat was de 5e die dag, voor ons gevoel. Kwart over vier ’s nachts aangekomen op Darwin International, koffers ophalen, door de douane heen (toch spannend) en daarna met de shuttlebus naar Palm City Resort. Dat ziet er veelbelovend uit, maar echt ogen hebben we er niet voor. Het is in ieder geval een stuk minder benauwd, en dat is prettig.
Inchecken, koffers even uitvouwen, douchen en eindelijk dan na 40 uur …. Slapen!

De dag begint voor ons pas rond 13:00 uur, dus toch een goede 7 uur slaap. Dat is lang niet slecht. Even wakker worden, realiseren dat je in Australië bent. Vandaag niks op de planning. Geld uit de ATM gehaald, grote flessen water gekocht en even gekeken waar we de huurauto morgen gaan ophalen. We zijn allebei gestoken door insecten in Kuala Lumpur, maar 1 bult op mijn arm is inmiddels groter dan 8cm, dus toch maar ff de langs de apotheek. Eenmaal thuis, lekker relaxen in het zwembad bij onze kamer en gewoon heerlijk uitrusten. Ik was mijn motorblad (gekregen van Jaïr voor de trip) aan het lezen bij het zwembad, toen er een Australische man met zijn dochter van ±10 bij het zwembad kwam. “Look, Dutchies”, zei de man met z’n super Australische accent, “Cause you can’t get that magazine anywhere near here”. Na onze “Yes we are from the Netherlands” en een vriendelijke glimlach, was daarme onze eerste echte interactie met een Australisch persoon afgelopen.
Na een kwartier vraagt de man ons waar wij dan vandaan komen en wij zeggen logischerwijs, uit het oosten van Nederland. “Yes, but from where”. Uit Enschede was ons antwoord. “Mooi plat proat’n” zegt hij opeens en vervolgt in het Engels dat hij uit de achterhoek komt en 12 jaar geleden naar Australië is verhuisd en hier nu werkt als vrachtwagenchauffeur op een roadtrain, zo’n vrachtwagen met meerdere trailers achter elkaar. Heel geinig natuurlijk dat de eerste persoon die je tegenkomt na zo’n lange reis eigenlijk een Nederlander is die plat praat.

Hierna zijn we ons gaan omkleden en zijn we uit eten gegaan. Best gezellig, maar nét niet wat we hadden verwacht. Misschien toch nét niet het goede tentje uitgekozen, ook al was dat nogal lastig kiezen en toch al best veel luidruchtige (lees beschonken) mensen op straat. Waarschijnlijk toch iets te laat gaan eten. Rond tien uur naar bed, want we moeten nog wennen aan de tijdswisseling en morgenvroeg weer uitchecken.