Darwin - Cairns - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Darwin - Cairns - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Darwin - Cairns

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

05 Oktober 2014 | Australië, Darwin

Een uur na de gezette tijd van de wekker wakker worden is nogal irritant. Ook al hebben we vandaag alle tijd, toch voelt het irritant. Netjes de wekker gezet om half acht, maar toch een uur later wakker geworden. Vanavond vliegen we van Darwin naar Cairns, dus we moeten de koffers weer goed inpakken, zorgen dat we niet al te veel rotzooi in de rugzak hebben waar de douane moeilijk over kan doen, en weer de auto inleveren op het vliegveld van Darwin. Tijdens het ontbijt kijken we pas goed op onze horloges en komen erachter dat het tóch wel half acht was. De telefoon heeft een andere tijdzone gepakt, dus de wekker ging netjes op tijd, alleen gaf hij een uur later aan. Toch vindt Anita nu dat ze een uur slaap heeft gemist, want ze heeft dus niet een uur langer geslapen.

Na een anderhalf uur rijden komen we aan in Darwin. Het is nog redelijk vroeg dus de warmte valt nog mee. We parkeren onze auto schuin tegenover onze eerste accommodatie en lopen vanaf daar naar het strand en een soort kleine boulevard. Ze hebben hier een groot golfslagbad, midden op die boulevard. Gewoon buiten en dat kan qua temperatuur ook prima. We hebben de zwemspullen in de koffer die nog in de auto ligt dus dit is helaas niet praktisch. Er zijn ook botanische tuinen aan de rand van Darwin en gaan daarheen. Inmiddels is de temperatuur al aardig opgelopen en dat is goed merkbaar. De rit er naar toe in de aircogekoelde auto is een welkome afwisseling, dus daar genieten we dan maar even van. De tuin was heel uitgestrekt, ze doen hier alles in het groot. Waarschijnlijk omdat ze toch alle ruimte hebben. Echt tuinen met bloemetjes en vlindertjes hebben ze hier niet, het gaat meer om het ‘shade forest’, ‘rainforest’ en de speciale ‘Top end Native plants’ (oude of zeer grote) bomen die ze huisvesten. Het cafe met terras van het park is echt heerlijk, lekker in de schaduw met een zacht warm briesje, met allerlei ‘eerlijke’ lunchgerechten. Gewoon ecologisch, maar nog niet zo die-hard als ze in Nederland soms zijn. (Groenlinks zoals ik dan zeg, maar dat vind Anita niet leuk)

De vrouw van onze Litchfield Tourist Park gaf ons nog de tip mee om ‘s middags aan het strand te gaan kijken, want daar zouden allerlei marktkraampjes zijn. Dit gaan we bezoeken, mocht het niet leuk zijn, zit je namelijk alsnog aan het strand en kun je daar ook lekker uitwaaien. Maar dit was best leuk om te zien. Allerlei kraampjes en stalletjes waar je van alles kon kopen, van sierraden tot het verse exotische fruit. Hier hebben we maar gebruik van gemaakt, en ons een lekker verse smoothie laten maken. Na het rondlopen zijn we langzaam aan richting vliegveld gegaan, nog wat gegeten onderweg en de auto ingeleverd. Toen vliegen naar Cairns, waar we savonds rond elf uur de grond weer raakten.

• 09 Oktober 2014 - 22:16

Suus: