Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

06 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Gisteravond aangekomen in het iets minder warme (en dus prettiger) Cairns. Met een busje vervoerd naar onze accommodatie “Bay Village Tropical Retreat and Apartments”. Dat klinkt veelbelovend. De kamer is echt ruim en dat is ook wel een keer weer lekker. Niet dat de vorige plekken niet goed waren of dat we het perse nodig hebben, maar ruimer voelt gewoon lekkerder. Er ligt een zwembadje midden tussen de appartementen en dit ziet er echt mooi uit. Na het prima ontbijt, hebben we even wat tijd genomen om te ontspannen. Ook moesten we al aardig wat foto’s en filmpjes weer op de computer zetten, om het een beetje overzichtelijk te houden. Je maakt hier zóveel foto’s, dat je het wel moet organiseren, anders weet je niet meer bij welke dag het hoort.
Rond het middaguur zijn we hier de ‘Esplanade’ opgelopen. Dat is zeg maar de boulevard en het doet soms een beetje denken aan Scheveningesn. Ze hebben een heel lang wandel- en fietspad gemaakt langs de kade, met allerlei dingen voor jong en oud. Er staan veel informatieborden met geschiedenis, uitleg over het ecosysteem en kaarten van het gebied. Ook zijn er uitgestrekte gratis waterparken, waar kinderen lekker aan het spelen zijn en de ouders kunnen ontspannen en zijn er sportapparaten langs de paden gemaakt waar zelfs mensen op aan het trainen zijn.
We hebben aan de Esplanade wat gegeten en hebben lekker rondgelopen ‘s middags. Ze hebben hier een groot openbaar zwembad waar het ook erg druk is en het ziet er erg mooi uit.
’s Avonds bij een Balinees restaurant gegeten wat bij ons appartement zit.