Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

13 Oktober 2014 | Australië, Mission Beach

Vandaag rijden we naar Mission Beach, volgens de navi zo’n 2,5u rijden, prima te doen. We komen aan op onze locatie Lucuala Lodge en wauw, de volgebloeide oprit belooft al veel goeds. Een geweldige tuin waar je fijn doorheen kunt wandelen met daarnaast vier knusse lodges (studio’s met eigen badkamer) naast elkaar, via een trap te bereiken. We krijgen een warm welkom van de eigenaren en we krijgen een korte rondleiding. Er is een grote algemene ruimte met een keuken, bibliotheek (book swap), barbie’s (bbq) en verschillende leuke zitjes binnen en buiten. Er zijn koffie en thee faciliteiten, je kunt een bijdrage doen in de ‘honesty box’ en een met drank gevulde koelkast waar je tegen een schappelijke prijs drinken kunt kopen. Ook hebben ze veel landkaarten hangen met allemaal punaises erin, al snel beseffen we dat alle gasten een punaise geprikt hebben op de woonplaats, dat doen wij dus ook! Erg leuk bedacht. Onze lodge heeft uitzicht op de mooie tuin, yay! Ook schijnen hier cassowarry’s rond te lopen, we worden er al een tijdje onderweg voor gewaarschuwd, maar hebben ze alleen nog maar op de verkeersborden gezien en helaas nog niet in het echt. We rijden even wat rond en doen boodschapjes bij de supermarkt (Woolsworth), we hebben bedacht om eens de barbie te gebruiken en lekker buiten te eten. Opeens horen er wat en we zien een kangeroe (zo’n kleine Wallaby) in de tuin zitten, super leuk! We zien een Het is hier om 19u al helemaal donker, dus na een half uur vluchten we naar binnen want er is teveel ongedierte (Tim wordt voor de verandering eens lekgestoken hehe). Binnen lekker chillen en wat boekjes lezen uit de bieb, daarna kijken we gezellig een filmpje in de lodge en gaan optijd slapen. Het ontbijt is namelijk van 7.00-8.30.

• 18 Oktober 2014 - 22:03

Coby & Aalt:

Hoi Tim en Anita,
    In het deel van Australië waar jullie nu zijn is de natuur heel anders dan het westen, waar wij samen met Anita zijn geweest, daaruit blijkt hoe groot Australië is en verschillend. In gedachten reizen wij met jullie mee. En genieten van jullie mooie reisverslagen.
    Liefs Coby en Aalt.