Airlie Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Tim en Anita - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Tim en Anita

14 Oktober 2014 | Australië, Mission Beach

Vandaag vroeg opgestaan en gezellig ontbeten met de andere gasten: een Australisch-Nederlands stel en een Duits stel. Heerlijke yoghurt met vers fruit uit de tuin, versgebakken brood, muffins, goede koffie en de gastheer maakt op verzoek warme gerechten voor je klaar (ei, bacon, tomaat, hashbrownie (en nee, dit is niet wat je denkt dat het is, geen hasjbrownie)).
YES, we hebben bezoek: een cassowarry! Wat een ontzettend grote gekke dieren, super gaaf dat we er eindelijk een gezien hebben. Na nog wat foto’s te hebben gemaakt van de tuin, gaan we snel op pad want vandaag moeten we ongeveer 7 uur rijden richting Airlie Beach. Voldoende water, snoepjes, brood en andere lunchdingen: check! We zijn er klaar voor. Vandaag dus vooral in de auto doorgebracht.
Het valt ons op dat iedereen hier erg met het milieu bezig is. Bijna overal dien je al je afval te scheiden, glas, plastic, eten, papier, blikjes, zelfs in de publieke en openbare ruimtes. Goed bezig Australië!
Oh en wat ook grappig is, is dat we al veel look-a-likes van vrienden hebben zien lopen hier, zoals: Suus, Maureen, Dennis, JB, Els, Jessica, Jos etc. Dat zijn ze natuurlijk niet echt, maar ze lijken er wel echt op. Ik denk dat we ze missen :)
Maar goed, na een lange en mooie rit komen we aan in Airlie Beach, ook weer zo mooi met de zee en veel boten. Wel erg toeristisch. De receptie van het hotel is fan van Nederlanders (zijn zoon is pas getrouwd met een ‘Dutchy’ en woont in Amsterdam), dus hij geeft ons een luxe kamer, erg fijn natuurlijk. Er zit ook een wasmachine en droger in, dus ik ga onder het genot van een wijntje even wat wasjes draaien. Toch wel fijn als het weer fris ruikt. Morgen gaan we weer een dagje zeilen en snorkelen bij de Whitsunday Island. Dus op tijd naar bed, want morgen worden we om 7.00u(!) opgehaald bij het hotel en dat vindt deze schone slaapster natuurlijk veel te vroeg.